Paperiliiton valtuustolla syyskokous

Uutiset 22.11.2023

Paperiliiton valtuusto piti syyskokouksen Helsingissä.

Paperiliiton liittovaltuusto kokoontui sääntömääräiseen syyskokoukseen 22. marraskuuta.

Valtuusto käsitteli ja hyväksyi liiton vuosisuunnitelman sekä talousarvion vuodelle 2024.

Ajankohtaiskatsauksessa Paperiliiton puheenjohtaja Petri Vanhala kertoi liiton yrityskohtaisten työehtosopimusneuvottelujen käynnistymisestä.

- Neuvottelukumppaneita tavataan siinä järjestyksessä, kun sopimukset umpeutuvat, Vanhala sanoi.

Kokouksessa vieraili SAK:n puheenjohtaja Jarkko Eloranta, joka esitteli muun muassa SAK:n strategiatyötä.

Kokonaisjäsenmaksu sama 1,3 prosenttia

Paperiliiton ja Paperityöväen Työttömyyskassan jäsenmaksu vuonna 2024 pysyy ennallaan ja on 1,3 prosenttia veronalaisesta palkkatulosta. Liiton jäsenmaksun osuus on 1,0 prosenttia. Finanssivalvonta on aiemmin vahvistanut työttömyyskassan jäsenmaksuksi 0,3 prosenttia.

Jäsenmaksua ei peritä työttömyyskassan maksamista päivärahoista. Maksamatta jäänyt jäsenmaksu voidaan periä kassan maksamasta etuudesta.

25.10.2019
Neuvottelut alkoivat