Paperiliiton lakko jatkuu UPM:n tehtailla

Uutiset 04.01.2022

Lakko jatkuu UPM:n paperiliittolaisilla työpaikoilla kolmatta vuorokautta. Tuotanto on tehtailla ajettu alas.

Paperiliiton hallitus kokoontuu keskiviikkona 5.1.2022 ylimääräiseen kokoukseen käsittelemään tilannetta ja siinä etenemistä.

UPM:ssä työskenteleville Paperiliiton jäsenille järjestetään tiistaina 11.1.2022 webinaari, jossa käydään läpi ajankohtaisin tilanne. Mukaan voi ilmoittautua eAsioinnissa.

Julkisuudessa on ihmetelty sitä, miksi Paperiliitto ei ole rajannut lakon ulkopuolelle tehtailla toimivia kaukolämpökeskuksia. Paperiliitto on heti valmis näihin töihin, jos niissä noudatetaan aiempaa työehtosopimusta jälkivaikutuksella, kuten on aiemminkin tehty sopimuksettoman tilan alettua.

­– Paperiliitto ei edellytä mitään uutta tai enempää. Silti UPM on tyrmännyt jälkivaikutuksen ja haluaa määritellä työehdot yksipuolisesti. Tällä ajattelulla UPM kantaa myös vastuun, jos lämmönjakelussa ilmenee lakon aikana ongelmia, painottaa Paperiliiton puheenjohtaja Petri Vanhala.

Työtaistelu UPM:n tehtailla jatkuu 22.1.2022 saakka, ellei sopimusta saada neuvoteltua sitä ennen.

25.10.2019
Neuvottelut alkoivat