Ilmoita jäsenrekisteriin, kun jäät eläkkeelle

Jäsenasiat 21.10.2024

Pidä liittosi ajan tasalla ja ilmoita tilanteesi myös silloin, kun jäät vanhuuseläkkeelle.

Jäädessäsi pysyvästi vanhuuseläkkeelle, ota yhteyttä jäsenrekisteriin puhelimitse tai sähköpostitse. Pysyvää vanhuuseläkettä ei voi ilmoittaa eAsioinnissa, joten jäsenrekisteri muuttaa tietoihisi jäsenlajiksi eläkeläisjäsenyyden.

Paperiliiton jäsenedut ovat eläkkeelläkin käytettävissäsi, mutta jäsenmaksuvelvoite päättyy. Liittovakuutus on voimassa sen vuoden loppuun asti, jolloin jäät eläkkeelle.

Mikäli jatkat työskentelyä vanhuuseläkkeellä, ilmoita palkanlaskentaasi jäsenmaksuperinnän päättämisestä.

Muiden määräaikaisten tai pysyvien eläkkeiden kohdalla tee eAsioinnin kautta maksuvapautusilmoitus (Jäsenmaksutiedot - Syötä palkaton jakso). Ilmoituksen määräaikaisesta tai pysyvästä eläkkeestä voi tehdä tarvittaessa myös puhelimitse tai sähköpostitse. Huomautus: Saadessasi palkkatuloja esim. osaeläkkeen aikana, maksat jäsenmaksut normaalisti.

• Jos vanhuuseläkkeeseen on alle viisi vuotta, voit merkata pysyvästä eläkkeestä vapautuksen arvioituun vanhuuseläkkeen alkamispäivään asti.
  • Jos vanhuuseläkkeeseen on yli viisi vuotta, merkkaathan vapautusta enintään vain viisi vuotta eteenpäin. Jäsenyytesi säilyy varsinaisena jäsenyytenä vanhuuseläkkeeseen asti, eli edut ja liittovakuutus ovat normaalisti voimassa.

Epäselvissä tilanteissa saat lisätietoa jäsenrekisteristä.