Asiaa eläkeuudistuksesta syksyn työeläkekouluissa

Jäsenasiat 27.06.2024

Telan työeläkekoulukiertue käy syys-lokakuussa neljällä paikkakunnalla kertomassa työeläkeuudistuksesta.

Eläkeuudistuksen valmistelu etenee. Telan työeläkekoulut on tarkoitettu liitoissa eri rooleissa toimiville sekä aktiiveille ja jäsenille. Syksyllä ollaan kiinnostavien kysymysten äärellä: Mistä asioista eläkeuudistuksessa neuvotellaan ja miten? Miltä pohjalta uudistusta tehdään? Mitä uudistus voi tarkoittaa palkansaajalle?

Ilmoittautuminen syksyyn neljään tilaisuuteen on nyt auki.
Ohjelma ja ilmoittautuminen Telan sivuilla: Telan alueelliset tyoelakekoulut 2024

Kenelle? Liittojen luottamushenkilöt, toimihenkilöt, hallinnon jäsenet sekä aktiivit ja jäsenet.

Mitä? Maksuttomia livetilaisuuksia, joita ei striimata tai tallenneta. Tilaisuus sisältää katsauksen eläkeuudistuksen valmisteluun ja keskustelua aiheesta. Puhujina on palkansaajakeskusjärjestöjen ja Työeläkevakuuttajat Telan asiantuntijoita. He kertovat neuvottelujen näkymistä ja aikataulusta sekä työeläkkeiden rahoituksen tilanteesta ja eläketurvan reunaehdoista uudistamiseen.

Milloin? Tilaisuudet ovat aina iltaisin (klo 17.30–19.00, kahvit klo 17 alkaen). Syksyllä 2024: Rovaniemi 3.9., Pori 18.9., Helsinki 24.9. ja Mikkeli 10.10.

Kiertueen järjestävät yhteistyössä keskusjärjestöt SAK, Akava ja STTK.