Paperiliiton frisbeegolf-kisoista osasto 4:lle menestystä!

4 Tampereen osasto 19.05.2024

Keurusselällä osaston jäsenet niittivät mainetta mitalisijoilla ja yksilösuorituksilla.

Keurusselällä pelatuissa kisoissa olosuhteet olivat loistavat, mutta samalla myös vaativat. Ammattilaistasoinen rata oli raskas ja sää paahteinen.

Osasto 4:ltä oli edustusta parikilpailun harrastesarjassa (yhteinen Metrix-rating <1700) neljän parin verran. Takolta kilpailemassa olivat Roni Lavikko & Vilho Pursiainen sekä Lasse Mäkinen & Jan Puikkonen. DS Smithiä edustivat Lassi Laukkanen & Matti Niinimäki sekä Joonas Hakulinen & Roope Virtanen.

Kilpailu oli lopulta todella tiukka, kun viimeisestä mitalisijasta varsinaisen kisakierroksen jälkeen taisteltiin "äkkikuolemalla". Mukana olivat kierrostuloksella +4 parit Mäkinen & Puikkonen ja Jani Venäläinen & Teemu Tuominen, joista ensimmäiseksi mainittu pari veti lopulta pidemmän korren. Muista pareista Hakulinen & Virtanen sijoittuivat sijalle 5 (tuloksella +5), Laukkanen & Niinimäki jaetulle sijalle 9 (+8) sekä Lavikko & Pursiainen sijalle 13 (tuloksella +12).

Kisan ehdoton kohokohta nähtiin kuitenkin väylällä 13, kun DS Smithin Lassi Laukkanen heitti kiekon avauspaikalta suoraan koriin. Kilpailun ainoa hole-in-one oli 94-metriselle väylälle huikea suoritus, jota kertailtiin ja juhlittiin kisaporukalla pitkälle yöhön.

Lue lisää aiheesta Paperiliiton lehdestä 03/2024.