Paperityöväen Työttömyyskassa sulautuu A-kassaan

42 Rauman osasto 05.06.2024

Paperityöväen Työttömyyskassa sulautuu Avoimeen työttömyyskassaan ensi vuoden alussa. Päätös sulautumisesta hyväksyttiin Avoimen työttömyyskassan kassan kokouksessa 30.5.2024. Paperityöväen Työttömyyskassan ylimääräinen edustajiston kokous teki myönteisen sulautumispäätöksen kokouksessaan 16.5.2024.

Sulautumisen on määrä tapahtua 1.1.2025 alkaen. A-kassa on 243 515 jäsenellään Suomen kolmanneksi suurin työttömyyskassa. Sulautumisen myötä A-kassaan siirtyy noin 12 500 jäsentä.

Kassojen sulautuminen ei edellytä tässä vaiheessa mitään toimenpiteitä Paperityöväen Työttömyyskassan jäseniltä, sillä nykyinen jäsenyys siirtyy automaattisesti A-kassan jäsenyydeksi ensi vuoden alusta lähtien. Mikäli toimenpiteitä tarvitaan, tiedotamme niistä hyvissä ajoin ennen vuodenvaihdetta. Jäsenten työttömyysturvaan tai etuuksien maksatukseen ei myöskään tule sulautumisen takia mitään muutoksia.

Sulautuminen edellyttää kassojen päätösten lisäksi vielä Finanssivalvonnalta saatavaa suostumusta.

A-kassa on yleinen ja kaikille palkansaajille avoin monialainen työttömyyskassa, joka hoitaa jäsentensä ansiosidonnaisten työttömyysetuuksien maksamisen.