Stop Nyt! Poliittinen lakko ja osallistuminen mielenilmaukseen

44 Lauritsalan osasto 25.01.2024

Kaukaan osalta paperi -ja sellutehdas osallistuvat lakkoon niin, että 1.2 klo:6:00 lakko alkaa ja töihin palataan 3.2 klo: 06:00. Biojalostamo on lakon ulkopuolella ja työskentelee normaalisti.

Lakkorajat paperin ja sellun osalta sovitaan tänään myöhemmin ja ilmoitetaan niistä vielä erikseen.

Ammattiosastolta lähtee oma linja-auto mielenosoitukseen( Helsinki, Senaatintori 12:00-14:00)

Ilmoittaudu mukaan linja-auto kuljetukseen Sami Ravattinen 0503654030, laita viestiin oma nimi ja mistä tulet kyytiin.

SAK pyytää mielenilmaukseen osallistujia ilmoittautumaan tästä https://link.webropol.com/ep/STOPnyt, jotta he tietävät varautua kuinka paljon väkeä saapuu paikalle. Laitan ”täppä” kohtaan ei tarvitse kuljetusta, koska meillä oma kuljetus.

Linja-auto aikataulu ja pysäkit: Imatran keskusliikenneasema 7:00, Kiiskinmäki 7:45, Pontuksen koulu 7:50, Lauritsala St1 7:55, Kaukas St1 8:00, Technopolis 8:05, Tikka 8:15. Ajat noin aikoja ole ajoissa pysäkillä!

Takaisin lähdetään kun mielenilmaus päättyy eli n.14.30

Paperiliitto julisti poliittisia lakkoja

Paperiliitto on tänään 24.1. jättänyt ilmoitukset poliittisista lakoista valtakunnansovittelijalle ja työnantajille. Lakot alkavat torstaina 1. helmikuuta aamuvuoroista ja päättyvät 3. helmikuuta aamuvuoroihin.

Mielenilmaisu kohdistuu Suomen hallituksen työelämää koskevia heikennysesityksiä vastaan.

Mukana kaksi vuorokautta kestävässä mielenilmaisussa ovat nämä työpaikat:

Stora Enso Enocell, Imatra (Kaukopää ja Tainionkoski), Oulu ja Varkaus

UPM Kaukas, Kymi, Pietarsaari ja Rauma

Huhtamäki

Lakko koskee näillä tehtailla yhteensä noin 3000:a työntekijää.

Mielenilmaisut eivät kohdistu ihmishengen, terveyden, ympäristön ja laiteturvallisuuden turvaamiseksi tehtävään työhön.