Lomapaikkojen säännöt ja vinkkejä kävijälle

Järjestyssäännöt liiton lomapaikkoihin

Huomautus: Lomakeskusten käyttö päättyy 30.4.2023 klo 12.

Varaaminen

• Vain jäsenille
  • Huoneet varataan arkisin klo 11.00–13.00 välillä
  • Huonevarauksia ei voi tehdä kahta (2) kuukautta pidemmälle
  • Vain yksi varaus taloutta kohden
  • Matkailuvaunulle tai –autolle ei tarvitse varata paikkaa
  • Paikat ainoastaan jäsenille

Varauksen peruuttaminen

• Huoneiden peruuttamatta jättäminen ilman perusteltua syytä vie varausoikeuden kuluvaksi vuodeksi.

Asiointi

• Lomakeskusten henkilökunta on vierailijoiden käytettävissä maanantaista perjantaihin kello 8–16. Muina aikoina lomakeskuksissa ei ole henkilökuntaa eikä päivystystä kuin hätätilanteiden varalta.
  • Asioithan lomakeskusten henkilökunnan kanssa vain aukioloaikana asiointipisteissä, älä esimerkiksi lomapaikanhoitajien kotona.

Maksaminen

• Myös päiväkävijöiltä peritään sama aluemaksu kuin asuntovaunuissa yöpyjiltä. Aluemaksu pitää maksaa jokaiselta alkavalta vuorokaudelta, vaikket yöpyisikään. Maksa alue ja majoitusmaksut etukäteen.
  • Maksu on 10 euroa perhekunnalta vuorokaudessa.

Huoneiden luovutus

• Huoneiden luovutus saapumispäivänä varaajalle klo 14.00 jälkeen
  • Huoneissa patja, peitto ja tyyny (omat liinavaatteet mukana)
  • Liinavaatesetin vuokra 20 euroa
  • Siivottuna lähtöpäivänä klo 12.00 mennessä
  • Siivoamiskorvaus 50 euroa peritään varaajalta

Saunat

• Lomapaikoissa ei ole käytössä varaussaunoja
  • Saunomisajat klo 15.00–21.00 (kesä/talvi)

Oleskeluajat

• Oleskeluaika lomapaikoissa ajalla 1.5.–31.9. huoneissa yksi (1) viikko ja asuntovaunuilla tai -autoilla kaksi (2) viikkoa
  • Muina aikoina yksi (1) viikko huoneissa ja neljä (4) viikkoa asuntovaunuilla tai -autoilla

Lemmikkieläimet

• Eläinten vieminen sallittu vain niille varattuihin tiloihin
  • Eläimet pidetään kiinni
  • Eläinten jätökset korjattava

Hiljaisuus

• Alueilla on hiljaisuus ajalla klo 23.00–06.00.

Ohjeiden noudattaminen

• Ohjeiden noudattamatta jättäminen tai muu häiriköinti aiheuttaa yhden (1) tai kahden (2) vuoden varausoikeuden menettämisen
  • Ohjeiden noudattamista valvoo lomapaikan hoitaja

Vinkkejä kävijälle

• Omakin viihtyvyys Paperiliiton lomanviettopaikoilla riippuu siitä, miten itse käyttäytyy.
  • Lomapaikan hoitajalle tulee ilmoittautua, kun saavut.
  • Huolehdi myös lemmikkieläimestäsi niin, ettei se tuota häiriötä muille lomailijoille. Kaikki lemmikkieläimet on pidettävä kytkettyinä loma-alueilla.
  • Ota saavuttuasi selvää loma-alueen hoitajalta, onko alueella voimassa jotain erityisiä sääntöjä mm. turvallisuuteen liittyen.
  • Muistathan pelastusliivit, kun käytät veneitä. Irrota myös moottorisi veneestä, jotta vene on vapaa seuraavalle käyttäjälle.
  • Majoitus-, keittiö- ja myös muiden tilojen siisteys on meistä kaikista lomailijoista kiinni: älä tuota pettymystä seuraavalle lomailijalle!